Höstdagbok – del 3

Fonus – Säg det. 6 av 10 önskar att de oftare sa "jag älskar dig" till sina nära.
 
Flowet kommer aldrig på beställning. Flowet kommer kl. 23.54 efter att jag väntat hela kvällen. Det är först nu jag finner ro att samla tankarna, kan formulera orden, får allting att falla på plats. Min aviga dygnsrytm har alltid varit både en last och en tillgång. Så många försummade nätter jag tillbringat i skenet av datorn, så många kreativa och viktiga saker det mynnat ut i. Tusentals gånger har jag tänkt att jag ska förändra mina rutiner, lika många gånger har jag misslyckats. Det går bara inte.
 
Så klockan är 23.54 och jag slår på ett lugnt album, plockar fram papper och bläckpenna och börjar göra listor. Över sådant jag undrar, rädslor jag har och det som är viktigt. Det är svårt. En stor del av mig har alltid sett framtiden som ett jobbigt ämne och jag tror det beror på att min rationella sida tar över alldeles för mycket. För någon som måste kunna svara på hur vägen dit ser ut är det svårt att drömma iväg. Även om det inte är någon annan än jag själv som avkräver mig på exakta svar så hindrar det mig från att måla upp bilder. Sakta, sakta tvingar jag mig att göra det ändå. För att det som är svårt oftast är det som är nyttigt.
 
Flow och framtid och kreativitet är komplicerade saker. Men ibland händer det att det bara klaffar och känns bra. Som i den där annonsen jag skrev för Fonus. Den tycks ha landat rätt och när jag ser den på tunnelbanan sent en onsdagskväll på väg hem kan jag inte låta bli att stolt fota av den i smyg. För man vet aldrig med idéer. Ibland blir de bra, ibland bara skräp. En sak är i alla fall säker: de kommer inte på beställning, de kommer när de själva vill. Oftast sent om nätterna för min del och då får det väl vara så.
Tankar /
Frida /

Alltså du!
Älskar den reklamen, den känns alldeles i hjärtat.
Pga av den har jag långsamt börja säga jag älskar dig till mina nära, trots att jag förhoppningsvis har lång, lång tid kvar.

Kul att du delar med dig att du gjort den.
Och tack <3

Josefin /

Åh är det du som har gjort den annonsen? 😀 Jag reagerade på att den var så lugn och finstämd mitt i tunnelbaneträngseln förra veckan. Blev glad!

elli /

Ah wow, jag reagerade verkligen på den när jag klev på tunnelbanan häromdagen! Så snygg och mitt i prick (hehe) i hjärtat. Funderade till och med på att sno ett ex, men vågade inte bland allt folk. Kanske var bra iofs, nu när jag vet att den va din, så får fler se den!

Lovisa /

En så himla himla fin kampanj! Så kul att det är du som gjort den. Det ska du verkligen vara stolt över. <3

Emilia /

WOW! Bra jobbat med annonsen och fint inlägg! Ta vara på dina ord och keep up the good work!

Anonym /

Wow vad coolt! Var stolt! :D

Johanna /

Så fint och får nog många att stanna upp.💕
Mycket bättre än den annons jag såg på en begravningsbyrå. Det var en bild på finskor för en man och en kvinna och så stod det Gå bort? Ordvits i det sammanhanget kändes väldigt creepy...

Vicky /

var det din? så fin, grattis! älskar när man får se sin copy i verkliga livet.

ellinor /

Så fin och bra kampanj!
Vore kul att se mer av sånt du gjort, i den mån du kan och får visa upp såklart!

Sofia /

Jag tittade upp från mobilen och stirrade rakt in i den där texten på tunnelbanan. Jag skulle besöka familjen till en nära släkting som plötsligt gått bort, alldeles för ung. Det kändes så konstigt att sitta där med den framför mig. Så bra jobbat, så otroligt fin!

Svar: Åh, jag beklagar verkligen men tack för att du delade din berättelse. Ta hand om dig!
Julia

Julia /

När jag såg den här annonsen första gången tyckte jag att den kändes bekant, intressant, snyggt typsnitt! Sen såg jag på insta att du låg bakom den, å då ba aha, det e klart!!

Julia /


SÅ fin. Kul att du ligger bakom. Extremt enkel och träffsäker. Har sett den på vagnen här i Göteborg och tycker den är så vänligt, men bestämt uppmanande.

Linnéa /

Ramlade in här genom en länk - men ville bara säga att jag sett den här på tunnelbanan i Stockholm och reagerade verkligen på den. Så fin.

Elvira /

Väldigt finstämd reklam. Arbetar med människor i livets slutskede och tänkte liksom att ja, vi behöver prata mer med varandra för att ibland blir det inte som en tänkt sig. Plus på att färgen är alldeles perfekt rosa.